۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

دبیر انجمن متخصصین ریه کشور:

وزارت بهداشت برای تامین داروهای بیماران فشار خون ریوی اقدام کند

وزارت بهداشت برای تامین داروهای بیماران فشار خون ریوی اقدام کند

تبریز- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر انجمن متخصصین ریه کشور گفت: وزارت بهداشت برای تامین داروهای بیماران فشار خون ریوی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فربد رشیدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: پنجمین کنگره بین المللی فشار خون ریوی در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: سه کنگره اول فشار خون ریوی حضوری و کنگره چهارم نیز در دوران شیوع ویروس کرونا مجازی برگزار شد و قرار است این دوره نیز هفتم تا نهم تیرماه با سخنرانی ۲۱ سخنران بین المللی از ۱۰ کشور جهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه فشار خون ریوی، بیماری های عروق ریوی، لخته های مزمن ریوی و فشار خون ریوی در خانم های باردار از محورهای اصلی این کنگره است، افزود: بیماری فشار خون ریوی یک علامت است که ۴۰ علت دارد و قابل درمان نیست ولی می توان با تزریق دارو باعث شد تا بیماران به شرایط عادی زندگی بازگردند.

رشیدی ادامه داد: بیمارانی که فشار خون اولیه دارند روند درمانشان خیلی سخت می شود و متاسفانه یکی از مشکلات جدی بیماران فشار خون ریوی، قیمت بسیار بالای داروهای تزریقی است.

دبیر انجمن متخصصین ریه کشور با تاکید بر اینکه تبریز پیشتاز درمان فشار خون ریوی در کشور است، افزود: ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار داریم که داروهای خاص دریافت می کنند و شش درمانگاه فعال نیز در این حوزه در کشور داریم.

وی در خصوص بیماران فشار خون ریوی اظهار داشت: اغلب بیماران جوان و در سنین زیر ۴۰ سال بوده و بیشتر آنها نیز خانم هستند. تهیه دارو برای این بیماران بسیار سخت و هزینه بر است.

رشیدی سپس گفت: برای تهیه داروی ۵۰ نفر در کل کشور از وزارت بهداشت درخواست واردات و یا تولید در داخل کشور کرده ایم ولی تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم. تهیه این داروها می تواند این افراد را به شرایط عادی زندگی بازگرداند.

وی افزود: در زمان دلار ۴ هزار تومانی قیمت هر آمپول حدود ۳۰ میلیون تومان بود که می توانست نیاز یک ماهه بیمار را تامین کند.

رشیدی گفت: سیر بیماری با داروهای تزریقی کُند می شود و بیمار به شرایط عادی زندگی بر می گردد.

کد خبر 5810246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha